2006年1月16日

給子女最好的教育

給子女最好的教育

雖然小女只得7個多月大,但是利世民跟太太已經要為她的未來打算。古語有云︰「養不教,父之過」,教育下一代,父母責無旁貸。香港的中等收入家庭,千方百計要送下一代入名校,亦無非希望讓子女得到最好的教育。

不過現在的教育制度的確係病態。返學識朋友仔過社群生活係必要既,不過連牙仔都未出齊就返學實在過份。試問各位有邊個記得3歲之前發生過的乜?的家長安排幾個月大既小朋友去所謂既Play-group,因為要鋪路入名牌幼稚園,因為入名牌幼稚園,就可以入名牌一條龍中小學……利世民愛女心切,決定睬佢都傻,畀小女安在家中,開心快樂成長,未來既事今日唔擔心得咁多。

為了小女前途,利世民有個非主流想法︰設立一個小小創業基金。小女1歲未到,從今開始每個月儲蓄1000大元,到佢18歲就有成20幾萬。好多父母都會將呢筆錢用來供仔女讀大學。不過利世民就覺得,讀唔讀大學要由佢自己決定。佢要黎交學費就由得佢,不過如果佢認為呢筆錢有其他用途,我就更加安慰。

十八廿二最好創業

香港人有錯覺,以為一定要先打十幾年工,然後先出黎創業,咁先至穩陣,其實呢個諗法錯上加錯。30幾歲人先創業,家庭負擔係一大考慮。事實上,如果係因為失業所以創業,咁就更加痛苦。

創業其實係將30幾年要做事情,壓縮3年內做。好多人以為打工辛苦,經歷過創業既人,一定唔覺得打工有幾困難。不過話說回頭,成功創業回報,遠高於一般打工仔30年薪水,所以心力同汗水唔會白白浪費。

創業最好年齡,係無憂無慮既十八廿二。青春無限大把精力,就算失敗左大不了再黎過,再唔係就打工算數。最重要一點,創業唔等於扼殺其他興趣。想做音樂家,可以開音樂學校;想做畫家,可以開畫廊……世間的可能性太多,點解又一定要打工,行前人既路呢?