2006年1月19日

又畀次機會?

又畀次機會?

利世民今日出個謎,大家估下有乜野人會經常講︰「阿 Sir,畀次機會啦!下次唔敢!」學生出貓畀老師發現,唔踢出校都罰到驚啦!衝紅燈既小巴司機重大鑊,扣分扣得多分分鐘釘牌,畀人捉到都知死梗。正所為一次意外足以致命,出貓同衝紅燈都絕對無下次,佢地當然無可能「經常」講「下次唔敢」。

惟獨證券交易所既總裁,可以錯完又錯,錯完又錯。有禮貌既就認句錯,無誠意既連道歉都慳番!

依家唔係講孟加拉證券交易所,利世民講既係東京交易所同港交所。東京交易所舊年11月先至試過停市半日,結果一班高層齊齊自動減薪以示懲罰,但係結果唔夠三個月又出事。噚日東京交易所提早收市,理由係接唔晒的沽盤。第日升市犀利得滯又可以停市,咁真係乜野理由都可以要停市?你話日本股市重邊度信得過呢?

港交所「一年一大鑊」

香港都唔係叻好多,平均每年多過一單「蝦碌」。試過遲開市,又試過結算日收市前停市,又試過後備電力出事,又試過電腦程式有錯,又試過報價系統出錯,港交所當然話唔關佢事,一句遺憾,再加句「呢的個別事件唔會再發生」就算。大佬,個別事件當然唔會再發生啦!不過錯完又錯就唔可以當巧合。

香港同日本點解會一樣有個經常出錯既交易所?係唔係背後有的乜野相同之處呢?香港當年四交易所合一之後,鬧出停市4日既家醜!曾特首當年打大鱷之後更加將股票期指盡收一室,結果就係一年一大鑊。

經濟學家話有競爭先至有進步,唔長進就係因為無競爭。日本既本土行業出名排外,80年代人家好景,根本唔志外境外資金,所以日本既金融業更加係自己人小圈子玩意。依家日本仔要減交易所總裁人工,其實只不過想幫佢地保住份工。

利世民最唔主張叫人減薪,因為呢招無用。要搞活香港財金界,有乜野好得過開放市場引入競爭?NASDAQ點解唔可以係香港搞?人地點都好過我地半死不活既創業板啦!中國市場咁大,如果香港唔係畀人壟斷得咁厲害,我又唔信NASDAQ無興趣搞!