2006年1月26日

郭伯偉爵士魂歸何處?

郭伯偉爵士魂歸何處?

利世民心情沉重,因為世界上又少個偉人。郭伯偉爵士(Sir John Cowperthwaite 1915-2006)於1月25日辭世,享年九十有一。

由61到71年呢十年間出任香港財政司既郭伯偉爵士,唔算得上係一個真正家喻戶曉既名字。除左老一輩香港人同埋自由派既同道,重會對郭伯偉爵士津津樂道,大多數人都未必講得出呢一位香港大恩人既事跡。

對利世民黎講,郭伯偉爵士最值得令人敬佩既地方,係佢拒絕做黃大仙。為官者,大權在握,求財得財要勢得勢。老實講,扮黃大仙使阿公錢賺人情籌碼,乃人之常情,就連消毒藥水醃過既新加坡都有機會發生,更可況戰後既香港?

如果今日有人同政府講︰「我出錢起個甚麼文娛區,三十年後所有設施交畀政府,條件係政府免我地價再畀我起幾幢豪宅補數。」今日的官聽到呢的野,一定慌死財神會一個唔高興走人,君不見的官對西九依依不捨個種表情?

郭伯偉爵士又會點做?

不過香港就曾經出過一位偏偏唔明白人情世故既偉大財政司。如果換轉係郭伯偉爵士聽到呢的要求,利世民估佢一定會話︰「咁著數?呢個世界邊有咁大隻蛤蟆隨街跳?閣下要起乜又關政府乜事?唔該閣下投塊地番黎自己慢慢起到夠。重有,呢的設施多謝夾盛惠,千祈唔好要政府揹埋的無謂既維修管理,請閣下自己收拾殘局。」

利世民唔係憑空想像,話說當年財團要起海底隧道,郭伯偉爵士唔單止要商家出錢,重要佢地畀地租,打爛晒個算盤先講掂數。當然如果佢知道隧道交番畀政府之後的濕滯野,佢都唔會要條隧道,寧願繼續收地租好過。

可惜佢老人家在位只得十年,佢一走之後,香港就愈黎愈大政府。郭伯偉爵士之後既夏鼎基盡其量只不過是A貨一名,之後既財政司更加一蟹不如一蟹,結果咪搞到有的下三流貨色出黎用財政儲備入市炒股。

唉!郭伯偉爵士,你魂歸何處?