2006年1月9日

幫老師解解壓

幫老師解解壓

利世民今日又有新要求,就係要請社會各路人馬一齊幫手諗諗點樣幫老師解解壓!無壓力的老師,先可以教出開心既下一代有開心既下一代,香港先至可以有陽光普照既未來。呢個係香港既深層矛盾,唔解決手尾長。

老實講,邊有打工仔唔洗競爭?曾蔭權就算自動當選特首都有競爭。君不見各路人馬仍然牛咁眼目及實特首個位。一個大意失荊州,就會好似董伯咁,畀人升上神台,仲有要邊個夠膽話呢個世界可以無競爭?

不過老師依家面對既競爭,可能比政治圈既競爭仲犀利。一時又要做的校本評估,一時又要幫學校?獎。老師一心想教好的學生,但係逼於無奈要係無關痛痒既地方競爭,對學生一的好處都無,所以都唔怪得的老師睇呢個世界咁灰。

其實競爭幾時都有,問題係你睇唔睇到,而且有競爭唔一定有進步,好似的老師面對既情況咁,競爭有時候只會帶黎無謂既壓力。講黎講去,其實利世民都係個句︰「學券制」。簡單的講,學券制就係由得的學校去收學生,多多益善小小無拘,總之收到幾多學生政府就照數人頭科水。學校要多的資源,就要收多的學生,要收多的學生就要教好的。

有競爭 更要良性競爭

學券制至少等老師知道自己做緊乜,唔駛下下為評核而評核,為?獎而?獎,搞到一頭煙最終反而換黎一句︰「明年開始,教統局新政治將會…」如果香港行學券制,學校仲使乜做埋呢的不切實際既乜乜物物評核。學生既報名表就已經係一間學校既最好評核!

老友問︰「你嫌的老師壓力唔夠大咩?仲要佢地競爭?」非也,利世民只不過係睇通左競爭永遠存在一點,所以要解決依家既問題,係要將壞性競爭變成良性競爭,唔係逃避競爭。

點解學券制係良性競爭?因為係學券制下,學校不但些要好學生,更加要好老師。利世民相信絕世上有好多好老師,只不過係制度有問題,所以佢地先至有志難展。既然老師都想教好學生,而教好學生又係老師天職,學券制當然係良性競爭。除非你唔相信老師都想教好學生,如果唔係又邊有理由去反對學券制?