2006年1月24日

港台唔一定要用公帑

港台唔一定要用公帑

議員同香港電台高層要懷疑政府受政治壓力干預香港電台編輯獨立,乃人在其位無可厚非,但佢地冇需要一竹篙打一船人,將所有商業原則運作既報章、雜誌、電台、電視通通一律講成政府喉舌。保飯碗還保飯碗,但係為乜無端端要抹黑市場呢?

利世民一向講事實,無錯港台唔少節目都有好高欣賞價值,但呢的成就並唔代表一定要由公帑找數先至做得出。既然議員同香港電台高層都當正市場係洪水猛獸,利世民就畀個非謀利獨立模式大家參考下。

美國人對政府非常之唔信任,亦都唔贊成政府搞傳媒。雖然美國無官辦電台電視台,佢地既 National Public Radio 同 Public Boardcast Service 就可以靠捐款運作,而且製作出黎既節目一都唔輸蝕。

利世民計過數,香港電台最貴既其實係電視部,佢地一年開支大概2億。呢個數目包括近600個鐘頭節目,一個鐘頭成本30幾萬,就當佢同地家電視台拆帳,應該可以收番七成以上成本。至於電台方面,七個電台其實每個鐘頭既成本只不過3000蚊樓下。

每70人一人每月捐$250

假設節目方針內容完全不變,按照依家既收聽收看率,香港電台係一個非常有吸引力既傳媒。就算要以廣告收入補貼運作,亦可以將廣告收益定一個上限,要廣告商排隊,淨係呢點都已經可以令香港電台中人繼續有飄飄然感覺啦!

其實要籌錢又有幾難呢?香港舊年有幾間比較有組織既慈善機構,佢地都籌到過億善款。香港電台有七個台加幾百個鐘頭節目,要籌款又有幾難呢?

假設合作籌款目標係3億,當中有一半同其他機構對分,只要香港每70人之中有一個忠實支持者願意每個月捐250元,香港電台就已經可以自負盈虧。

自負盈虧有乜好?香港電台以後永遠都絕對唔使再睇高官面色做人,乜呢個唔係佢地最希望既結局咩?